top of page

תדלוק דלק 98, הכדאי?

  • תמונת הסופר/ת: Dima Mr Bin
    Dima Mr Bin
  • 2 בינו׳ 2022
  • זמן קריאה 1 דקות

עודכן: 7 באוק׳ 2024


רבים מאמינים כי תדלוק בדלק 98 מדי פעם מסייע בניקוי מערכת המנוע ותורם לפעולת מערכת הדלק.


אך על מנת להבין האם יש בכך אמת, יש תחילה להכיר את המשמעות של מספר האוקטן ומה זה בעצם אוקטן.


לפי ויקיפדיה, "מספר אוקטן הוא מדד שמודד את יכולת הביצועים של בנזין במנועי שריפה פנימית. ככל שמספר האוקטן גבוה יותר, ניתן להפעיל לחץ דחיסה גבוה יותר בתוך תאי השריפה במנוע, מבלי לגרום להצתה מוקדמת של התערובת. לכן, במנועים בעלי יעילות גבוהה, שבהם יש לחץ דחיסה גבוה, נדרש שימוש בדלקים בעלי מספר אוקטן גבוה

יותר."


כדי להבין את המשמעות של זה, יש לדעת שדלק נוטה להתלקח בצורה ספונטנית. כלומר, לעיתים התערובת בבוכנה נדלקת בזמן הדחיסה, עוד לפני שמערכת ההצתה פועלת. שני גורמים משפיעים על כך: כוח הדחיסה ומספר האוקטן.


מספר האוקטן מבטיח שבמנועים זהים ובתנאי דחיסה זהים, תהיה אותה כמות של הצתות ספונטניות. ככל שמספר האוקטן גבוה יותר, כמות ההצתות הספונטניות פוחתת.


מדוע יש רכבים שמחייבים שימוש בדלק 98? ברכבים בעלי ביצועים גבוהים מהממוצע, ישנה דחיסה חזקה יותר, ולכן שימוש בדלק עם אוקטן 95 עלול לגרום למספר גבוה מדי של הצתות ספונטניות, מה שעלול להפחית את הביצועים.


ומה קורה כשממלאים דלק 98 מדי פעם ברכב שאינו דורש זאת? בפועל – לא הרבה. ייתכן שתורידו במעט את כמות ההצתות הספונטניות ותרוויחו שיפור זעיר בביצועי המנוע, אך זה לא ינקה את המערכת ולא ישפיע על מערכות אחרות. הדבר היחיד שייתכן הוא השפעה פסיכולוגית.


לסיכום, הסיבה היחידה לתדלוק בדלק 98 ברכב שמיועד לדלק 95 היא אם ביצעתם שינוי בתוכנת ניהול המנוע שהעלה את רמת הדחיסה. אחרת, מדובר בהוצאה מיותרת.

Comments


כל הזכויות שמורות ©

המידע כולו כחלקו מתעדכן בצורה יומית מאתר מאגרי המידע הממשלתי.

אין האתר אחראי על נכונותו או שלמותו ואם קיימת טעות יש לפנות לאתר הממשלתי לבקשת תיקון.

חיפושים אחרונים

bottom of page