מאת: אריק וינמן - מנהל מועדון לקוחות סקודה וסיאט בישראל
לטובת החברים החדשים ששואלים לגבי ה-DSG ואיך לנהוג בו כהלכה.
אופי השימוש הנכון ב-DSG של VAG:
אני נתקל לא אחת בחברים המתלוננים על בעיות הקשורות לגיר כגון שחיקת קלאצ'ים מוגזמת
ולכן מצאתי לנכון לחדד את צורת הנהיגה ב-DSG שלצערי לא מודרכת בארץ כהלכה ע"י היבואן. הדרכה קצרה תוכל לחסוך המון נזקים ובלאי עתידי וכן למנוע הוצאות מיותרות ותיסכול רב. גיר DSG אינו גיר אוטומטי רגיל אלא גיר ידני לכל דבר שמחשב הרכב בשילוב 2 קלאצ'ים,
מחליף את ההילוכים בעצמו במיגוון תוכניות ומצבים משתנים. כתוצאה מכך מושגים יתרונות רבים ההופכים גיר זה לטוב ולמתקדם מסוגו בשוק. הרכב נהנה מיתרונות הגיר הידני-ביצועים מצויינים ללא הפסדי חיכוך כפי שקיימים בגיר אוטומטי פלנטרי רגיל,
חיסכון רב בדלק ומאידך נוחות של גיר אוטומטי יחד עם העברות הילוכים מהירות וחלקות מאד.
מאידך יש להבין את צורת העבודה של הגיר ולנהוג בצורה נכונה בעיקר בפקקים וביציאה מהירה מן המקום. התיכנות הבסיסי של ה-DSG בשילוב הגמישות הרבה ושפע המומנט המוקדם שיוצרים מנועי ה-TSI הינו לטובת החיסכון בדלק. בשל כך תוכנת ברירת המחדל של הגיר הינה מוכוונת לחיסכון בדלק מה שאומר העברות גיר מהירות
תוך כדי גלישה על המומנט השופע של המנוע כך שפעמים רבות כבר במהירות 50 קמ"ש אתם נמצאים בהילוך שישי. בפקקים או תנועה עירונית איטית , תכונה זו של העברה מהירה של ההילוכים הינה לרועץ,
היות והעברת ההילוכים התכופה של הגיר גורמת לשחיקה מוגברת של הקלאצ'ים ומכלולי הגיר ולכן מומלץ מאד לשלב את הגיר למצב ספורט ( הסטה קטנה של הידית אחורה לכיוון הבגאז') או להעביר את ההילוכים ידנית ( טיפטרוניק או למי שיש -באמצעות המנופים שעל ההגה). טיפ זה יכול לחסוך העברות הילוכים רבות ומיותרות בייחוד לנהגים המבלים זמן רב בפקקים ובעיר.
נקודה נוספת הינה יציאה מהירה מן המקום: יציאה שכזו (פתיחה בלשון העם) , מעמיסה מאד על הגיר ומיכלוליו וגורמת לשחיקה מוגברת -מה עוד שבהנעה קדמית
אם תעבירו כוח רב מידי לגלגלים הקדמיים ללא בקרת שיגור ( כפי שיש בדגמי הספורט של היצרן), הרי שבקרת המשיכה תחתוך אתכם ותמנע מהמנוע להעביר יותר מידי כוח לגיר לשם מניעת סיבסוב הגלגלים (פירפור בלשון העם).
לכן ההמלצה הינה לצאת בעדינות ורק כאשר הינכם מגיעים למהירות של 30-40 קמ"ש ניתן ללחוץ בכיף (ע"ח תצרוכת הדלק) ולהנות מהביצועים המעולים של מנועי ה-TSI.
אני נוהג כך ומנחה את הנהגים במשפחה ובחברה לנהוג בצורה זו כבר שנים רבות עם מעל 12 סקודות ומעולם לא החלפנו קלאצ'ים גם ברכבים שעברו מעל 120000 ק"מ, גם ברכבים משופרים וחזקים משמעותית מהרכב המקורי. אז שימרו על הרכבים שלכם ומיכלולי הגיר.
השילוב של מנועי TSI+ גיר DSG הינו השילוב הטוב , המתקדם והיעיל ביותר בשוק כיום-צריך קצת תשומת לב וידע ע"מ להנות ממנו שנים רבות ללא בעיות תחזוקה. יום נפלא לכולכם
אריק וינמן
Comments