אנשים רבים מתלבטים האם להחליף למצבר רגיל וזול הרבה יותר ולכבות את אופציית הסטופסטארט בכל נסיעה או בקידוד.
ראשית יש להבין את ההבדלים בין מצבר סטופסטארט למצבר רגיל.
מצבר סטופסטארט, בניגוד למצבר רגיל, נוצר בטכנולוגיה מתקדמת יותר. הוא מצבר שתומך בפריקה מהירה ותכיפה יותר, בנוסף (וזה החלק החשוב), הוא תומך בטעינה הרבה יותר מהירה ממצבר רגיל. כל העניין נועד על מנת לאפשר למצבר להניע את הרכב מספר רב של פעמים (פי עשרות עד מאות פעם יותר ממצבר רגיל).
אז מה קורה כשמחברים מצבר רגיל במקום מצבר סטופסטארט?
דבר ראשון, בהתחלה הכל יהיה בסדר ולא יהיו תקלות.
אבל!
מכיוון שהאלטרנטור ברכב נועד להטעין מצבר סטופסטארט ולא מצבר רגיל, הוא יתחיל להרוס אותו מהיום הראשון.
מצבר רגיל עם אלטרנטור של סטופסטארט יכול למות לאחר חצי שנה. כמובן ישנם אנשים שעשו את זה והמצבר החזיק גם שנתיים, אבל זה מאוד נדיר. לרוב המצבר יהרס תוך חודשים ספורים.
לסיכום, לא להחליף למצבר רגיל בשום אופן, אלטרנטור שמותאם למצבר סטופסטארט, חייב לעבוד מול מצבר סטופסטארט.
Comments